اصل برای شورای نگهبان همواره بر بی‌طرفی در انتخابات بوده است

 

قائم‌مقام شورای نگهبان گفت: تلاش شورای نگهبان در ادوار مختلف رعایت قانون و اصل بر بی‌طرفی بوده است.

اصل برای شورای نگهبان همواره بر بی‌طرفی در انتخابات بوده است
جهادگران نیوز – سیامک ره‌پیک قائم مقام شورای نگهبان و علیرضا نیلچی مدیرکل انتخابات شورای نگهبان امروز دوشنبه (19 بهمن ماه 99) در آیین معارفه مسئول دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان جنوبی حضور یافتند.

در این سفر، قائم مقام شورای نگهبان در دیدار با حجت الاسلام سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار داشت: نظارت بر انتخابات جزو وظایف شورای نگهبان طبق قانون اساسی است که به بهترین نحو ممکن به آن عمل می‌شود.

وی افزود: بعضا در افکار عمومی و بین برخی نخبگان مسایلی در مورد شورای نگهبان مطرح می‌شود اما تلاش شورای نگهبان در ادوار مختلف رعایت قانون و اصل بر بی‌طرفی بوده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه اظهار داشت: در انتخابات آینده هم ضمن اینکه شرایط ویژه و خاصی را پیش رو داریم این مهم مانند گذشته مورد توجه خواهد بود.

وی افزود: دفتر خراسان جنوبی یکی از دفاتر استانی است که هیچ دغدغه‌ای در سال‌های گذشته در مورد انتخابات نسبت به آن نداشتیم.

ره‌پیک گفت: علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را هم خواهیم داشت و برگزاری انتخابات پرشور نیازمند تلاش همه مجموعه‌های ذیربط است.

قائم مقام شورای نگهبان همچنین خاطرنشان کرد: ظرفیت و عمق انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا بزرگ و عمیق است و مشکلاتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد حتما حل خواهد شد زیرا مردم ایران در دوران مختلف مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتند.

ره‌‌پیک ادامه داد: مردم ایران در جنگ تحمیلی در برابر دشمن با دست خالی ایستادند و امیدواریم از گذر انتخابات پیش رو حرکت‌های بزرگی برای رفع مشکلات انجام شود.

گفتنی است، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، در ادامه این نشست حجت الاسلام مهدی یعقوبی به عنوان مسوول دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات حجت الاسلام علی محمدی مسوول پیشین این دفتر تقدیر شد.

انتهای پیام/