آصفری؛ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده شد

 

نایب رئیس کمیسیون شوراها از ارائه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به هیئت رئیسه مجلس
جهادگران نیوز – محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری پس از رفع ایرادهای شورای نگهبان به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده شد، گفت: ۵ ایراد شورای نگهبان پیش از بودجه با حضور یکی از حقوقدان‌های شورای نگهبان بررسی و رفع شد تا با تحویل به هیئت رئیسه پارلمان، در نخستین فرصت بررسی و برای انتخابات ۱۴۰۰ اجرا شود.

وی ادامه داد: مسائلی مانند تابعیت نامزدهای انتخاباتی مورد بحث قرار گرفت که پیشتر، نمایندگان تابعیت خانواده نامزدهای انتخاباتی را هم در طرح مذکور آورده بودند، اما شورای نگهبان بر اساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی، موضوع تابعیت و محدودیت مربوط به آن را صرفاً برای نامزد انتخابات دانست.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: در تغییر دیگر، سن نامزد‌ها تغییر کرد. همچنین برخی شاخصه‌های پیشنهادی نمایندگان مانند احتساب افراد منتخب رهبری به عنوان رجل سیاسی از سوی شورای نگهبان رد شد، چراکه این شورا معتقد است رجال سیاسی را قانون اساسی تعریف کرده است.

آصفری در پایان اظهار کرد: کمیسیون شوراهای مجلس برخی مسائل در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را حذف یا اصلاح کرد و روی نظری پافشاری نکرد تا به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

انتهای پیام/