پیشنهاد تعطیلی دو روزه تهران به معاون اول رئیس‌جمهور

 

استاندار تهران گفت: پیشنهاد تعطیلی دو روزه تمامی ادارات و دستگاهای دولتی و خصوصی و عمرانی و خدماتی تهران داده شده و هیئت وزیران باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

انوشیروان محسنی بندپی
جهادگران نیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران اظهار داشت: طبق گزارش اداره کل هواشناسی تنها یکشنبه باد ملایمی در جنوب استان تهران خواهیم داشت و به غیر از این باد، ناپایداری‌ای نداریم که نسبت به جابجایی آلاینده‌ها اقدام بشود.

استاندار تهران با بیان اینکه اکنون شاهد دو لایه اینورژن در ارتفاع ۲۰۰ و ۹۰۰ متری هستیم، گفت: همه دستگاه‌های عضو کمیته وظیفه دارند بر اجرا، نظارت و پیگیری مصوبات اقدام کنند و می‌بایست تدابیر لازم برای یک درجه آلودگی بیشتر اتخاذ شود، یعنی اگر ما شاخص بالای ۱۵۰ را داشته باشیم، بر اساس مصوبه هیأت وزیران باید تدابیر سخت‌تری اتخاذ شود، تا سلامت شهروندان حفظ شود.

محسنی بندپی همچنین ضمن اعلام خبر توقف موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی گفت: نظارت مستقیم بر سیستم گرمایشی ادارات استان تهران توسط شرکت گاز استان اعمال می‌شود اما متأسفانه در این مدت شاهد پدیده جوی ناپایدار و اثربخشی آن نسبت به انتقال آلاینده‌ها نبودیم و اکنون شاهد حالت انباشت آلاینده‌ها هستیم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه افزایش غلظت ذرات معلق ۱۰ الی ۱۵ درصد شیوع، انتقال و مرگ و میر ناشی از کرونا را نیز افزایش می‌دهد، تصریح کرد: باید تصمیماتی اتخاذ کنیم که با کاهش مواجهه اشخاص با آلودگی روبرو شویم و به همین دلیل ضمن نظارت جدی تر بر تمامی عوامل کاهش خطر، پیشنهاد دو روز تعطیلی برای همه دستگاه‌های اداری، فعالیت‌های عمرانی و دستگاه‌های خصوصی طبق مصوبه هیات وزیران به معاون اول رییس جمهور ارائه شده است.

محسنی بندپی همچنین با تاکید بر اینکه امروز هیچ مرکز صنعتی و نیروگاهی در استان تهران از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند و خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی متوقف می‌شوند، تصریح کرد: طبق گزارش رئیس پلیس راهور، علیرغم همه این محدودیت‌ها ما شاهد ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش ترافیک نسبت به زمان مشابه سال قبل داریم.

انتهای پیام/