سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: برخی‌ها توقع دارند دولت سیزدهم ناکارآمدی‌های چندین‌ساله را یک‌‌دفعه جبران کند

 
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برخی‌ها در گذشته کم کاری کرده‌اند و امروز توقع دارند دولت جدید ناکارآمدی‌های چندین ساله را یک دفعه جبران کند! اگر چه دولت همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور
 
به گزارش جهادگران نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در اجلاس سراسری مسؤولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ضمن گرامیداشت یاد شهدای علمی و با تبریک هفته بسیج گفت: باید آگاهی ما از معارف ناب، روز به روز افزایش پیدا کند، اگر شهید فخری‌زاده منشأ تحول بود یک بخش این بود که در کنار دانش فراوانی که داشت اهل مطالعه بود و از عرفان هم ادراک داشت و با قرآن هم مأنوس بود، اخلاص و تعهد و تخصص که با هم پیوند بخورد کارهای بزرگی می‌شود انجام داد. شهید چمران هم به خاطر این بود که توانست از دیگران متمایز شود.
 
حسینی با اشاره به خصوصیات ویژگی‌های افراد بسیجی گفت: الان دولت یک دولت بسیجی است از خود آقای رئیسی گرفته تا وزرا و مسؤولان و الان شرایط برای همکاری بیشتر وجود دارد.
 
وی با اشاره به مشکل اشتغال در کشور، خطاب به اساتیدد دانشگاه فنی و حرفه ای تأکید کرد: اگر شما بتوانید به دانشجویان مهارت یاد بدهید دولت هم کمک کند و سرمایه در اختیار آنها قرار دهد خیلی از مسائل حل خواهد شد.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تأکید کرد:‌الان گوش شنوا وجود دارد و اگر اساتید بسیجی و دانشگاهیان ایده ، پیشنهاد و طرحی دارند ارائه کنند. ما الان جلسات نمایندگان استان‌های مختلف با رئیس‌جمهور را برگزار می‌کنیم و آیت‌الله رئیسی سخنان نمایندگان را با صبر و حوصله می‌شنوند. در صورتی که برخی می‌گویند در گذشته گوش شنوایی در دولت وجود نداشت.
 
حسینی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای دانشجویانی تربیت می‌کند که در جامعه به خاطر داشتن مهارت می توانند مفید باشند از این جهت باید این دانشگاه تقویت شود.
 
وی اظهار داشت: ما نیاز به این داریم که بیکاری در کشور کاهش پیدا کند افراد خود بی نیاز شوند و فرصت‌های شغلی ایجاد کنند و به این مسئله توجه بیشتر خواهد شد.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر بحث علم و دانش است، درست است که مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم اما یکی از راهکار‌های آن این است که با توسل به دانش شرکت‌های دانش بنیان و راهکار‌های علمی بتوانیم این مشکلات را کاهش دهیم. از این جهت دانشگاه  فنی و حرفه ای نقش بی بدیلی را ایفا می‌کند قطعا در این دوره جدید هم توجه بیشتری به دانشگاهها خواهد شد.
 
 وی ادامه داد: در زمینه تولید علم و حمایت از ایده های خلاق وزارت علوم برنامه های گسترده ای دارد و سازمان برنامه بودجه و دیگر دستگاه‌ها به این موضوع توجه دارند و کمیسیون آموزش مجلس هم فعال است و با همکاری که ایجاد شده گام های بلندی برداشته می شود.
 
حسینی اضافه کرد: درباره بیانیه گام دوم تا کنون حرف زده شده و الان وقت عمل است و این بیانیه راهبردی باید عملیاتی و اجرایی شود هم در بخش دستاوردها و هم در بحث توصیه و مطالبات رهبری درباره علم و فناوری باید نقشه راه همه فعالیت ها شود.
 
وی با اشاره به وضعیت علمی کشور تأکید کرد: ما در دوره قاجاریه و پهلوی در حوزه علمی عقب افتادیم و الان ناچار هستیم با سرعت و شتاب بیشتری حرکت کنیم البته الان در برخی رشته‌ها ما با جهاد علمی دانشمندان کشور در مرزهای دانش هستیم و حرف برای گفتن داریم.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: اخیرا بازدیدی از دستاوردهای دفاعی داشتیم و از نزدیک شاهد پیشرفت‌های شگرف در این حوزه بودیم، دستاوردهای دفاعی کشور الگویی از ما می توانیم است.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در بخش دیگری تأکید کرد: ما اگر همت کنیم می‌توانیم بسیاری از کارها را پیش ببریم،  همسایگان که مورد کم توجهی بودند الان با تشکیل دولت سیزدهم دارند همکاری می‌‌کنند. به عنوان نمونه، بحث ترانزیت و گاز که در سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به ترکمنستان توافق شد برکات  زیادی خواهد داشت.
 
حسینی ادامه داد: دولت باید در این روزها گزارش عملکردش را ارائه دهد تا مردم بدانند شب و روز کار شده است، ممکن است نقدهایی باشد و این طبیعی است و دولت خود را پاسخگو می داند و البته برای رفع مشکلات کشور روحیه جهادی دارد.
 
وی اضافه کرد: بحث کمبود آب مشکل امروز نیست و از گذشته این مشکل وجود داشته و در سالیان اخیر تشدید شده است. برخی‌ها کم کاری کرده‌اند ولی امروز توقع دارند دولت جدید ناکارآمدی‌های چندین ساله را یک دفعه جبران کند. اگر چه دولت همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
 
وی گفت:‌ در سالهای گذشته بسیاری از شورای های عالی کشور تعطیل یا متوقف شده بودند اما الان به این حوزه های تصمیم ساز توجه می شود. مثل شورای عالی فضایی که در کشور معطل مانده بود و الان رئیس‌جمهور جلسات این حوزه را تشکیل دادند و کار دارد با قدرت پیش می‌رود.
 
حسینی یادآور شد: در گذشته برخی دستگاه‌های اجرایی کار خودشان را به درستی انجام نمی‌دادند و بار بر روی دوش نهادهای انقلابی مثل سپاه و ارتش و … می‌افتاد ولی الان همه در کنار هم هستند تا مشکلات را حل کنند.
 
وی گفت: اگر به جای خودباختگی در جوانان ما روحیه خودباوری باشد و به جای «ما نمی‌توانیم» روحیه «ما می‌توانیم» باشد و زیرساخت‌ها هم فراهم شود می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم و همه هم باید کمک کنند.
 
 
 
 
انتهای پیام/